Wednesday 3 January 2018

9 Redenen waarom uw bedrijf tegenwoordig een chatbot nodig heeft


Hoewel het gemak van chatbots voor consumenten een van de meest besproken onderwerpen in de zakenwereld van vandaag is, gaat hun technologie terug tot 1950. Chatbots zijn in feite computerprogramma's met kunstmatige intelligentie (AI) die een echte interactie met gebruikers simuleert via een chatinterface.
Tegenwoordig benaderen veel bedrijven software development bedrijven voor de ontwikkeling van chatbots. Hier zijn negen redenen waarom uw bedrijf er ook een nodig heeft:



1.  Herdefinieer digitale ervaringen

 

Chatbots en AI-assistants zoals Siri, Cortana, Google Now en Alexa brengen digitale ervaringen naar het volgende niveau door middel van vocale interacties. Dit is vooral handig omdat u meerdere activiteiten op het web kunt uitvoeren terwijl u onderweg bent. Bovendien stelt het u in staat om intuïtief met apparaten te communiceren en gaat de relatie met uw favoriete merk verder dan het aantal touch points.

2.  Lever moeiteloos 24/7 klantenservice

 

Met chatbots kunt u de vraag van een klant of een potentiële klant op elk moment van de dag beantwoorden. Ze zijn in staat onmiddellijk te antwoorden, consistente interactie te bieden en zo de betrokkenheid van klanten te vergroten. Ze kunnen zelfs de klantenservice vervangen en zo de kosten van klantenservice verlagen.

3.  Schakel een intelligente interactielaag in

 

Er is een nauw verband tussen klantbetrokkenheid en de groei van uw bedrijf en we zien vaak een positieve correlatie tussen hen. Chatbots stellen u in staat om het potentieel van meer persoonlijke, contextuele en handige interacties te ontgrendelen om uw klanten heerlijke ervaringen te bieden wanneer zij dit het meest nodig hebben.
 

4.   Beschikbaar op algemene platforms

 

Chatbots zijn beschikbaar op gewone en gemakkelijk toegankelijke platforms, zoals Facebook Messenger, Slack, KIK, Telegram, enzovoort. Deze worden bijna dagelijks door hedendaagse consumenten bezocht.

5.  Zorg voor deskundige hulp

 

Chatbots kunnen u voorzien van de juiste productsuggestie of de juiste service te midden van een financiële transactie. Hun hulp kan u helpen bij het vinden van het juiste product of de juiste service die bij u past.

6.   Maak conversationele commercie mogelijk

 

U kunt op een meer persoonlijke manier contact maken met uw klanten via AI-powered chatbots en berichten-apps. Chatbots kunnen gepersonaliseerde productsuggesties bieden aan uw klanten, bijvoorbeeld door hun aankoopgeschiedenis, profielen, browsegegevens en eerdere gesprekken te analyseren.

7. Lever directe klantenservice

 

Chatbots kunnen binnen enkele seconden reageren op vragen van gebruikers, waardoor het klanten wint met snelle service. Ze kunnen ook knoppen weergeven voor snelle, gepersonaliseerde en relevante antwoorden en zelfs menu's in gesprekken, waardoor uw klanten gemakkelijker kunnen communiceren zonder veel opdrachten te hoeven typen.

8. Zorg voor een intuïtieve interface

 

Chatbots kunnen het jargon uitsplitsen en een onboarding-ervaring gemakkelijker maken voor starters wanneer zij een product of dienst te ingewikkeld vinden. Ook kunnen bots multi-step-taken van het navigeren door uw site in één opdracht comprimeren omdat gebruikers gewoon kunnen typen of zeggen wat ze willen.

9. Ontgrendel het potentieel van multi-tasking

 

Chatbots kunnen in één keer effectief reageren of communiceren met meerdere gebruikers door consistent te zijn op hetzelfde moment.
Samengevat
Nu weet je dat je de bovengenoemde voordelen misloopt die door een chatbot worden geboden. Als u overweegt om contact op te nemen met een outsourcing-software development bureau voor investeringen in chatbot-ontwikkeling, dan maakt u gewoon de juiste zet.
We verwachten de komende jaren een exponentiële groei in chatbotimplementatie te zien en bedrijven zullen hun voordelen blijven benutten. Wat is uw mening? Vergeet niet om dit te laten weten door hieronder uw opmerkingen achter te laten.

No comments:

Post a Comment